Friday, December 03, 2010

Jelly Konnyaku Oren

Salam....
Dah lama rasanye x buat dessert sejuk2 cmni....tp sorry lah jelly ni dia murkai pulak....
ye lah tuan yg buatnye memandai2 ubah resepi kannn...gatai tgn konon....x der dlm list nk memadai2...tu lah derhaka lg..dh kena murka..hahahah!!
Tp x per lah asal sedap ok lah tuuu... hihihi!!!!
Jelly ni adalah Konnyaku camni ..lihat pic..

Nak buatnye x der ssh mane pn semua ikut aje instraction dlm pek jelly ni..

Caranye jerang air 1000ml dlm periuk dgn api yg perlahan,lepas tu masukkan jelly konnyaku dan kacau..
utk sedap lg isikan buah2an  dlm bekas dan tuang jelly tersebut ..dan kemudian  sejukkan dlm frezer....
Yg di murkai apabila tuan nye memandai2 letak susu segar dlm keadaan jelly tgh panas..tu yg nmpk berketul2..hehehe!!! tp ttp sedap jgk...

buah epal di potong2 dadu sebagai extra penyedap nyum2x jelly ku ini....

3 comments:

K.Nor said...

meh ina jelly 2 ketul, wat sejukkan ati sket :)

Niza Tart Nenas dan Sabun Eumora said...

dessert pun ada murka jugak ke rasinah...

Ina said...

K.Nor : Hahahha...nk ke.??.bleh gak,
Hati ni terpaksa sejuk K.Nor ..rugi nk sedekah kat tong sampah....hihihi!!

Niza : Murka sbb derhaka kat resepi yg ori..tu akibatnye...lain kali klu nk memandai kena pikir dlu..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...