Friday, August 13, 2010

Bangun Sahur

Sejak dh 3 hr berpose ni aku teringat bagaimana masa dulu2 aku pya lah liat nk bangun awal utk sahur..bila bangun je smua dh terhidang siap utk di mkn...
Tp skrg dh jd mak2 ni aku lak dgn rela hati bangun utk mmbuat hidangan sahur utk ank n suami ...tp alhamdullilah ank aku Amirah jnis sng bangun....masa tu baru teringat bgaimana ssh payah nye mak kita dlu bangun pagi2 buta keletam-keletum kat dapur sorang2 utk siap kan hidangan ...
Mmg aku terharu lah pengorbanan mak aku dlu sbb aku ni dlu pn jnis liat bangun...bila pikir2 blk ya Allah x sgka apa yg aku lakukan ....merela kan diri bangun pagi2 menyiap kan apa yg perlu utk ank n suami...klu ikutkan hati malas aku mmg sahur air kosong je pas tu tido..dlu masa ank x pose mmg tu lah rutin aku masa bln pose hya sahur bbekalkan air kosong je...hmm suami aku lg x kesah sbb dia pn sama 2x5 gan aku..malas bangun...tp sjak Amirah dh kena pose ni so sama2 lah brkorban masa tido utk bangun sahur ..klu x nnt kesian sbb dia brusia 7 thn ,smua nk diajar..klu x nnt ssh kemudian hari...
Yer lah masa dh mberlalu so peal lama x kan nk buat lg...nnt haru biru lak....hya apa yg ku pohon Pada MU Ya ALLAH kau permudahkan segala urusan kehidupan ku seprti mana yg ibu2 soleha lain laku kan ..Amin!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...