Friday, November 05, 2010

Paff Sosej Black Papper

Salam Dpavali....hehehe.utk sesapa yg menyambutnye....ke mana hr2 ct cmni ye..???
Aku ni ddk umah aje sbb Cik Abg ku kojaa lah plk....
Kali ni nak syor paff yg aku buat 2 hr lepas...hmmmm nak buat ni mudah aje..ingat lg x dlu aku ade buat paff
kari ayam...caranye sama aje..guna bahan yg sama tp inti nye je lain sikit....
So apa lg meh kita tgk apa bahan2 nye...
Utk pengatahuan kkwn kulit paff ni cm biasalah aku guna Chapatti brand Kawan..sbb stock masih byk ..sebenornye chapatti ni byk kegunaan nye...skrg aku nk wat paff  guna bahan yg sama...
Yang ni adalah inti nye..cara nk buatnye senang aje..tp terpulang cara masing2 ye..sbb aku nye ni guna
bahan2 lebihan kat dlm peti sejuk je...tp x perlah aku cite ajelah cmna nk buat erkkk....

Bahan :
  • Sosej di salai,goreng ke, x per asal masak sikit ,pas tu di potong2..
  • Bwg merah
  • Bwg putih
  • Halia
  • Cili merah/hijau - di potong2
  • Kuah black pper klu x der x pe..guna sos b.pper pn x per..( kuah ni sbb ade lebihan dlu )
  • Kobis bunga - di potong2
Caranye :
  1. Tumis bwg merah,putih n halia
  2. Masukan kuah black pper  n cili merah/hijau
  3. Masukan kobis bunga dan garam,gula secukup rasa
  4. Last masukan ssoj yg siap di potong td....dah siap..!!

1.Kemudian sediakan Chapatti tadi...froze dlu tw...sbb sng nk lipatkan nye..
2.Pas tu belah chapatti kpd 2 bahagia..kira 1 chapatti boleh dpt 2 ketul paff laaa...
3.dan isikan inti td dan lipat chapatti tersebut kemudian  clim guna garfu je.....
4.Bolehlah di bakar ke dlm oven pd suhu 170 selama 10minit ( klu x garing tambah masa masak lg..)..tp sebelum tu sapukan kuning telur
 pd paff tersebut utk mendptkan hasil yg menarik..tp aku ni malas nk sapu telur hya sapu planta ajee..tu yg kurang comeiii..

Hmmmm..cmna menyelerakan x..???mkn cmni pn kenyang tw..x yah makan nasi.... dh leh diet kan...??? hehehehe....
Cmna nmpk sedap aje kan..???.garing tu..tu baru dlm gambo..klu kkwn buat sendiri dan mkn pasti
puas ati x yah beli paff kat Bakery lg ..kih3x
Sedap,lazat dan menyelerakan....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...